arturpalyga.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
arturpalyga.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - arturpalyga.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - czerwiec 2012


Komentarzy (2)

Zbrodnia Nieskończona

  

Bielsko-Biała króle! Najlepszymi spektaklami teatralnymi tego sezonu wybrano ex equo warszawską "Nieskończoną historię" autorstwa bielszczanina, w reż. Piotra Cieplaka, o mieszkańcach bialskiej kamienicy i "Zbrodnię" z Teatru Polskiego w Bielsku-Białej.

Z komunikatu:

Jury 18. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki
Współczesnej w składzie: Małgorzata Dziewulska - przewodnicząca, Anna
Augustynowicz, Agnieszka Olsten, Zyta Rudzka, Jacek Kopciński, Zbigniew
Majchrowski po obejrzeniu dwunastu spektakli finałowych postanowiło przyznać:

dwie równorzędne nagrody zespołowe za najlepsze przedstawienia dla:

przedstawienia "Nieskończona historia" Artura Pałygi w reżyserii Piotra Cieplaka, Teatr Powszechny im. Z. Hübnera w Warszawie

przedstawienia "Zbrodnia" według scenariusza Michała Buszewicza w reżyserii Eweliny Marciniak, Teatr Polski w Bielsku - Białej.

Nagroda za reżyserię przedstawienia "Zbrodnia" dla Eweliny Marciniak, Teatr Polski w Bielsku - Białej

Nagroda za reżyserię przedstawienia "Nieskończona historia" dla Piotra Cieplaka

Nagroda za scenografię przedstawienia "Nieskończona historia" dla Andrzeja Witkowskiego

Nagroda za muzykę do przedstawienia "Nieskończona historia" dla Jana Duszyńskiego.

Nagroda za rolę Cecylii w przedstawieniu "Zbrodnia" dla Jaśminy Polak.

Nagroda za rolę Adama w przedstawieniu "Nieskończona historia" dla Andrzeja Mastalerza

Nagroda im. Jana Świderskiego przyznawana przez Zarząd Sekcji Teatrów Dramatycznych Związku Artystów Scen Polskichza rolę Suki Azy w przedstawieniu "Nieskończona historia" dla Elizy Borowskiej.

Bank rozbity :)

Z "Nieskończonej historii":

PRZEWODNIK CHÓRU

Aniela Dąbkowa wstaje pierwsza z całego domu.

Po niej niechętnie Aza zwleka się z ciepłego koca.

W kuchni cichutko gra radio, którego Dąbkowa stara się nie wyłączać nigdy.

CHÓR

Dobrze jest słyszeć w domu jakiś głos przyjazny.

PRZEWODNIK CHÓRU

Wiktoria Dworniczkowa, która mieszka pod Anielą Dąbkową też radia nie wyłącza.

Jedno radio gra w kuchni, drugie, małe radyjko na baterie - w łazience.

CHÓR

Dobrze jest słyszeć w domu jakiś głos przyjazny.

PRZEWODNIK CHÓRU

Kiedy Aniela Dąbkowa schodzi po schodach z psem, zatrzymuje się na pierwszym piętrze i puka do drzwi Dworniczkowej, żeby ją obudzić.

CHÓR

Puk puk puk. Puk puk.

PRZEWODNIK CHÓRU

Kiedy wraca...

CHÓR

Ulica jest pusta i cicha, a powietrze rześkie.

PRZEWODNIK CHÓRU

... zatrzymuje się ponownie i puka raz jeszcze.

CHÓR

Puk puk puk. Puk puk.

PRZEWODNIK CHÓRU

Powoli dociera na swoje drugie piętro, odpina ze smyczy Azę, która pakuje się z powrotem do ciepłego kosza. Dąbkowa poprawia na głowie chustkę i do kościoła idzie.

CHÓR

Ulica jest pusta i cicha, a powietrze rześkie.

PRZEWODNIK CHÓRU

Czasem spotka na schodach Dworniczkową. Wtedy idą razem. Idą razem powoli, koło pachnącej świeżutkim chlebem piekarni, przez ulicę, do Kościoła Opatrzności Bożej.

CHÓR

Ulica jest pusta i cicha, a powietrze rześkie.

PRZEWODNIK CHÓRU

Raźniej jest przechodzić razem przez ulicę, którą o tej porze jeżdżą ciężarówki z towarem do hurtowni i sklepów.

CHÓR

Brum, brum. Tram, tram. Padap, padap. Zig zig.

PRZEWODNIK CHÓRU

Często jednak Dworniczkowej nie ma na schodach. Dworniczkowa nie ma problemów z nogami, jak Dąbkowa i czasami dogania ją tuż przed przejściem dla pieszych albo w drzwiach kościoła.

CHÓR

Ihaha!

PRZEWODNIK CHÓRU

W przedsionku kościoła jest szklana gablota, przy której Dworniczkowa zatrzymuje się i sprawdza w ledwo widocznym odbiciu na szybie, czy beret aby nie przekrzywił się.

CHÓR

Chrump, chrump.

PRZEWODNIK CHÓRU

W kościele o tej porze są stare kobiety i paru mężczyzn w przyszarzałych marynarkach. Schodzą się tu powoli, w półmroku. Zewsząd.

CHÓR

Człap, człap. Szur szur.

PRZEWODNIK CHÓRU

Wychodzą z bram kamienic.

CHÓR

Drap drap.

PRZEWODNIK CHÓRU

Zjeżdżają z blokowych pięter grzechoczącymi windami.

CHÓR

Grrruch, trrrrruch.

PRZEWODNIK CHÓRU

Idą powolutku, w ciszy, pośród śpiewu ptaków.

CHÓR

Ijoba, ijoba!

PRZEWODNIK CHÓRU

Modlą się za bliskich, za zmarłych, za świat, za rany Chrystusa, za Najświętszą Matkę Naszą, Święty Kościół Powszechny, świętych obcowanie, żywot wieczny...

CHÓR

Boże, Ojcze Wszechmogący, Boże, stworzycielu nieba, Boże, stworzycielu światła, Boże, stworzycielu Ziemi.

PRZEWODNIK CHÓRU

I żeby Pan Bóg przyjął ich błagania.

CHÓR

Matko Boża! Święta rodzicielko!

PRZEWODNIK CHÓRU

Wyznają, że wierzą w istnienie rzeczy.

CHÓR

Wyznają istnienie rzeczy.

PRZEWODNIK CHÓRU

Widzialnych i niewidzialnych. I wtedy...

CHÓR

I wtedy!

PRZEWODNIK CHÓRU

W oknach kamienic i bloków...

CHÓR

Lux fertur!

PRZEWODNIK CHÓRU

...zapalają się światła, włączają się radia, czajniki, ekspresy do kawy, maszynki do golenia, z parkingów ruszają samochody, na przystanki podjeżdżają miejskie autobusy.

CHÓR

Krum, trum, brum, drum, frum, srum, chrum, brzdum.

PRZEWODNIK CHÓRU

Błogosławiony, który łaskawie przyjmuje prośby potrzebujących i napełnia łaknących dobrami!

CHÓR

Amen.

2012-06-29 | Dodaj komentarz
jacekproszyk
2012-06-29 09:31:11
amen! gratuluję!
Duża Ula
2012-06-29 18:01:14
Miłe to. WIELKIE GRATULACJE !!!
Komentarzy (0)

Nangar Khel postscriptum

  

Festiwal Malta w Poznaniu zamówił u mnie post scriptum do "Bitwy o Nangar Khel". Będzie czytanie. W wykonaniu aktorów Teatru Polskiego z Bielska-Białej. 5 lipca. Jest w programie Malty. Czytelników bloga z Poznania zapraszam!

Właśnie doszlifowałem początek:

BITWA O NANGAR KHEL. POSTSCRIPTUM

PAMPALINI
To już sześć lat.

BOLEK
Tyle, co druga wojna światowa.

LOLEK
Po sześciu latach wraca do początku.

PAMPALINI
Nie do początku, bo trzech uniewinnili.

BOLEK
Po sześciu latach doszli do tego, że trzech uniewinnili, a czterech idzie pod sąd od początku.

LOLEK
Po sześciu latach procesu w sprawie ostrzelania wioski Nangar Khel przez polskich żołnierzy trzech uniewinniono, dla czterech cały proces zaczyna się od nowa.

BOLEK
Następne sześć lat?

LOLEK
Może pięć?

BOLEK
Może dwanaście.

PAMPALINI
Od sześciu lat wysłani przez was na wojnę chłopacy mają nad głowami zawieszony topór dożywocia.

BOLEK
Areszty, rozprawy, przesłuchania, tony papieru.

LOLEK
Nie dadzą normalnie żyć, nie wolno wyjeżdżać, nie można normalnie pracować.

BOLEK
Sorry, chłopcy jeśli przypadkiem nie jesteście winni, to sorry, trochę zesraliśmy wam życie.

PAMPALINI
Krótko mówiąc, brawa dla polskich sądów! Za kompetencję! Za rzetelność, fachowość, za szacunek dla ludzkiego życia!

BOLEK
Brawa dla prokuratury wojskowej w Poznaniu! Tu się to wszystko zaczęło!

LOLEK
Brawa dla polskiego wymiaru sprawiedliwości! Gromkie brawa!

Oklaski.

BOLEK
Prawdziwymi bohaterami Nangar Khel są polscy sędziowie i prokuratorzy. Czujemy się z nimi naprawdę bezpieczni.

LOLEK
Z tej okazji niech sobie wszyscy palną na wiwat w policzki!

2012-06-26 | Dodaj komentarz
(brak komentarzy)

Przywieźliśmy Tino i Czincię do Bielska-Białej. Patrzą na wielki hipermarket w centrum miasta.

- U nas na Sycylii takie rzeczy buduje mafia - mówią. - Wszyscy to wiedzą.

Właśnie w centrach miast. Żeby cały handel w centrum upadł i wszyscy musieli iść do mafiosów i się im sowicie opłacać, żeby móc mieć stoisko w hipermarkecie.

Wcześniej mafiosi musieli chodzić po sklepach i zbierać haracze. Teraz udoskonalili system i sklepikarze sami się do nich zgłaszają. Poza tym trudno o lepszą pralnię mafijnych pieniędzy niż takie centum handlowe - mówią.

Hm.

- Jeśli chodzi o mafię, też mamy się czym pochwalić - mówię. Co najmniej dwie ważne figury mafijne pochodzą stąd - Niemczyk i Bogucki, wielu ich tu znało. Opowiadam o sławetnym procesie mafii w bielskim sądzie.

Siadamy na obiad "Pod dobrą datą" w pobliżu "Alibi" i zawsze zamkniętego Peep showu, naprzeciw "Margerity", gdzie nasi współmieszkańcy zniszczyli odkryty niedawno żydowski przedwojenny napis.

Proszą o wino do obiadu.

- Nie ma.

- A piwo?

- Nie ma. Żadnego alkoholu nie prowadzimy.

- Jak to? A był. A w środku stoi aparatura do nalewania piwa.

- Ale nie mamy koncesji już.

- Dlaczego?

- Bo wniosek musi podpisać właściciel.

- A gdzie jest właściciel?

- Nie wiadomo. Ukrywa się. Bo jest ścigany listem gończym.

Także wiecie, bielszczanin, Sycylijczyk, dwa bratanki.

2012-06-21 | Dodaj komentarz
Maciej
2012-06-21 07:13:52
Mam w tej sprawie podejrzenia graniczące z pewnością. Nie mam "kwitów", więc nie napisze nic więcej. Poza tym chcę sobie jeszcze trochę pożyć ;-)
Outseider
2012-06-22 13:36:47
Hazard bez rozgłosu na stronie BB - ciekawy temat w kontekście mafijnych biznesów
fickaraldo
2012-06-25 11:20:51
Btw, widziałem że kiedyś zamieszczałeś tu info o Abulafii i Księdze Znaku. Otóż tekst ten został przetłumaczony na polski i wydany wraz z oryginałem & zawarty w: Mikołaj Krawczyk Kabała Abrahama Abulafii, Warszawa 2012 ISBN 978–83–62402–22–9. Widziałem to na Allegro. Pozdrawiam
bielszczanka
2012-06-27 09:54:58
http://www.nowagazetaslaska.eu/rozmowa/132-powolne-zamieranie-naszych-miast Link do bardzo dobrej rozmowy ze specjalistą nt. molochów handlowych. "Mafijność" może mieć różne objawy, nie musi być wprost. Jest zaraźliwą chorobą, na którą zapadają władze miast i gmin.
arturpalyga
2012-06-29 00:05:23
Jasne, narzuca się myśl, że co za różnica, czy to mafia, czy nie mafia, skoro metoda i skutek działania ten sam. Jak u Brechta, zaciera się różnica między mafijnym kapo a prezesem korporacji. Jeden i drugi wierzy w Chciwość, dąży do tych samych celów podobnymi metodami. A jednak warto nie mieszać tych pojęć. Mafia to groźna organizacja przestępcza, która zdobywa majątek kryminalnymi sposobami, budując jednocześnie rozległą sieć zależności kryminalno-handlowo-politycznych. Jeśli zastanawiamy się, czy centrum handlowe nie jest własnością mafii to mamy na myśli dokładnie taką organizację, a nie sieć dworskich układów wokół naszych lokalnych kacyków. Wywiad ciekawy, dzięki, Bielszczanko!
Komentarzy (1)

Uwolnione cycki

  

Jest rzeczą słuszną by dramaturg rozkazał mówić tłumom

Nieożywionym przedmiotom

Jeśli ma na to ochotę

I żeby go nie ograniczał czas

Ani przestrzeń

Jego świat jest sztuką

Wewnątrz której niby Bóg twórca

Dysponuje według uznania

Dźwiękami gestami ruchem masą barwami

Bynajmniej nie dla jedynego celu

Fotografowania tego co nazywa się kawałkiem życia

Ale aby wydobyć życie w jego płynnej prawdzie

Gdyż sztuka musi być całym światem.

Guillame Apollinaire

prolog wygłoszony przez dyrektora teatru Maubel w Paryżu przed premierą sztuki Apollinaire'a pt. "Cycki Tyrezjasza", czerwiec 1917 r.

Nie sądzę, żeby dziś jakikolwiek dramaturg wystąpił z czymś takim. Koło zrobiło pół obrotu, jesteśmy na drugim biegunie. Fotografujemy kawałki życia. Nie jesteśmy niby-bogami, ale niby-kaowcami (jak udawany kaowiec z "Rejsu").

W "Cyckach Terezjasza" świat jest w kryzysie, jest wyniszczony wojną. Trwa głód. Jedno stronnictwo głosi, że w związku z tym należy zwiększyć, drugie, że ograniczyć liczbę narodzin. Oba stronnictwa są męskie. Główna bohaterka, Teresa chce wkroczyć do tego męskiego, niedostępnego kobietom świata polityki i sztuki. Odczepia swoje piersi, które jak baloniki unoszą się w górę i fruną nad sceną, i zmienia się w mężczyznę. W Terezjasza. Terezjasz - ślepy wieszcz, który był kobietą i mężczyzną, mistrz ceremonii, ten, który doświadczył, ten, który zna tajemnice i jest pomiędzy światem zmarłych i żywych, to dwudziestowieczna postać-mit-klucz. Za chwilę od niego zacznie swoje "Pieśni" Ezra Pound.

Ponieważ Teresa stała się Terezjaszem, przestała rodzić dzieci i spór stronnictw naturalnie wygasa, dopóki zamiast Teresy nie zacznie rodzić jej mąż. Aby spełnić założenia populacyjne, mąż Teresy samodzielnie rodzi 4049 dzieci.

Jest w tej sztuce totalnej zmysł i zdolność prorokowania. Wizje Wilhelma Apolinarego Kostrowickiego utrzymane są w niejasnej poetyce proroctw, gdzie, we mgle wprawdzie, ale rozpoznajemy. Niedługo później Breton i Aragon w sztuce "Skarb jezuitów" (w latach dwudziestych) napisali, że w 1939 roku zacznie się II wojna światowa. Artaud histerycznie egzorcyzmuje na scenie okrucieństwo.

Zdolność prorokowania powróci, kiedy znów zaczniemy, jak oni, próbować myśleć o świecie w całości, totalnie, wyczuwać jego tętno, obejmować go i przytulać globalnie. Tylko czy tego chcemy.

Proroctwa są po nic. Niczego nie dają poza przyjemnością odkrywania ich po latach. Nie chodzi już o proroctwa, ale o to, co świadomie rozpoczęły (zawsze to było w sztuce, ale nie tak jasno ukierunkowane) - jak najszersze, jak najskuteczniejsze rozpowszechnianie empatii. Empatii, zrozumienia i odczuwania wszystkiego i wszystkich, jakie miał Terezjasz, ponieważ wszystkiego doświadczył. Myślę, że w tym jest ratunek.

2012-06-17 | Dodaj komentarz
karoltomecki
2012-06-18 16:58:55
tylko czy to prorokowanie, tj. przynoszenie wieści danych z góry, czy raczej deklarowanie, czyli transcendowanie swojego stanu ducha i wyprowadzanie zeń tego, co ma się stać w obliczu. Różnica profetyzmu i defetyzmu. Tchnienia i opustoszenia.
Komentarzy (0)

Przegląd międzynarodowy

  

W Pardubicach "Nic co ludzkie". W "New York Timesie" wzmianka o "Nic co ludzkie" i o bielskiej galerii BWA, na Sycylii o hoczni toczni i o festiwalu w Cieszynie.

„Polská kultura, případně literatura, byla vždy úzce svázaná s tou českou. Ale je tomu tak i v současnosti? Nejsem si tím jistý, ale cítím potřebu rozvíjení společných kontaktů, a proto jsem rád, že k tomu můžeme alespoň trochu přispět prvním českým uvedením hry Artura Pałygy Nic lidského - a také vůbec prvním českým uvedením díla tohoto atraktivního autora. I k tomu může náš cyklus scénických čtení sloužit. Tentokrát ani nečerpáme z nabídky českých divadelních agentur, ale spolu s polskou režisérkou Ewou Zembok jsme se dohodli na hledání nového textu přímo v Polsku. Ewa přijela s několika tipy, z nichž nakonec padla volba právě na tuto nevšední hru," říká dramaturg Zdeněk Janál.


"Drama Nic lidského (Nic, co ludzkie) se skládá ze tří částí, které neotřele nahlížejí na věčná témata války, židovství, rasismu a xenofobie. První část otevírá problematiku antisemitismu. Kolem hlavní postavy, mladé mediálně známé ženy, koluje fáma o jejím židovském původu. Ve druhé části se hra pouští do nitra lidského svědomí a viny, nahlíží na pogromy v Polsku poněkud jinak, než bývá obvyklé. Následuje poválečné setkání dvou žen, bývalé členky SS a vězenkyně koncentračního tábora, které tematizuje otázky identity a myšlení oběti a jejího kata," sdělil Pardubickým novinkám mluvčí Východočeského divadla Pardubice (VČD) Radek Smetana.

„Pałyga svou hru napsal inspirován skutečnými událostmi z druhé světové války podle vzpomínek obětí polských pogromů. Důležitým zdrojem pro něj byla kniha Jana Tomasze Grosse Strach. Hra se však nezabývá jen konkrétními skutečnostmi, ale skrze ně nastoluje mnohem hlubší otázky o lidském svědomí. Nabízí nový pohled mladého autora na mnohokrát zpracované události novodobých dějin," doplňuje Zdeněk Janál.

V režii Ewy Zembok, která studuje režii na pražské DAMU a hru do češtiny sama přeložila, diváci uvidí Zdenu Bittlovou, Jindru Janouškovou, Kristinu Jelínkovou, Martinu Sikorovou, Jana Musila, Josefa Pejchala, Alexandra Postlera a Josefa Vránu.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/kultura/vcd-uvede-provokativni-polskou-hru/style=print/

W "New York Timesie" Passini mówi o "Nic co ludzkie", które po niedawnym przekładzie na ukraiński i czytaniu we Lwowie, będzie czytane, przypominam, w Pardubicach:

Mr. Passini is a case in point, having become one of the most acclaimed young stage directors in the country. He admits that many of his works - including plays like "Nothing Human" about a young girl trying to find her roots and "Tehillim," which used choreography based on Hebrew letters - have a focus on spirituality. Mr. Passini is a case in point, having become one of the most acclaimed young stage directors in the country. He admits that many of his works - including plays like "Nothing Human" about a young girl trying to find her roots and "Tehillim," which used choreography based on Hebrew letters - have a focus on spirituality.

W tym samym tekście w NYT też wzmianka o bielskiej galerii BWA:

http://www.nytimes.com/2012/06/06/arts/06iht-poleculture06.html?pagewanted=allhttp://www.nytimes.com/2012/06/06/arts/06iht-poleculture06.html?pagewanted=all

Na jakimś koaps.org zdjęcie banneru bielskiego "Żyda":

http://www.koaps.org/nytimes-online-on-reassessing-and-reaffirming-jewish-culture-in-poland/

We Włoszech o hoczni toczni:

8 Giugno 2012 - Oggi alle 14.00 andrà in scena Morze ovvero Mari del drammaturgo messinese Tino Caspanello, in programmazione al Border Festival di Cieszyn, in Polonia. La lettura del dramma tradotto in polacco, si svolgerà con la presenza dell'autore. L'evento è molto significativo perché l'attenzione al teatro scritto in lingua siciliana, viene allestito proprio nella regione della Slesia dove operano compagnie vicine alla riscoperta del carattere locale della dimensione drammaturgica, con una particolare attenzione alla lingua propria del luogo. Ciò pertant rende ancora più interessante l´inserimento di questo spettacolo del nostro autore messinese. Ieri Caspanello è stato coinvolto in un incontro con altri drammaturghi europei il polacco Artur Pałyga e il belga Pieter De Buysser, in un dibattito sul tema "Libertà e Dramma".

http://lavalledeldinarini.blogspot.com/

Można dorzucić czytanie VFICD 10 Transformacji we francuskim Nancy, ale nie napisali nic jeszcze o tym.

I że w sierpniu zaczynają się próby najnowszego mojego dziecka - "Truskawkowej niedzieli" w niemieckim Wilhelmshaven nad morzem Północnym.

A w lipcu, jeśli skończę tekst i zaakceptują, ruszają próby na Ukrainie, w Charkowie.

2012-06-16 | Dodaj komentarz
(brak komentarzy)

Informacje:


SZTUKI:

1. Guma balonowa. Klub Osiedlowy Widok, BB
2. Testament Teodora Sixta. Teatr Polski w Bielsku-Białej
3. Nic co ludzkie. Scena Prapremier Invitro. Lulblin.
4. Żyd. Teatr Polski w Bielsku-Białej. Teatr Rampa w Warszawie. Kompania Teatr w Lublinie. Skene Szinhaz w Budapeszcie. Teatr Telewizji.
5. Wodzirej. Koszalin Kulturkampf. Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie.
6. Hamlet'44. Muzeum Powstania Warszawskiego. Warszawa.
7. Turyści. Teatr Polski w Bydgoszczy.
8. Wszystkie rodzaje śmierci. Łaźnia Nowa w Nowej Hucie.
9. Ostatni taki ojciec (Tato). Scena Prapremier Invitro. Lublin. Teatr Bagatela w Krakowie.
10. V(F) ICD-10 Transformacje. Teatr Polski w Bydgoszczy.
11. Tak wiele przeszliśmy, tak wiele przed nami. Teatr Polski w Bielsku-Białej.
12. Już się ciebie nie boję, Otello. Scena Prapremier Invitro. Lublin.
13. Idź w noc, Margot. Kompania Teatr. Lublin.
14. Auschwitz Cat. Sala Beckett. Barcelona.
15. Bitwa o Nangar Khel. Teatr Polski w Bielsku-Białej.
16. Szwoleżerowie. Teatr Polski w Bydgoszczy.
17. Obywatel K. Teatr Nowy w Zabrzu.
18. Nieskończona historia. Teatr Powszechny w Warszawie. Teatr Nowy w Zabrzu. Akademia Teatralna w Białymstoku. Teatr 59 w Warszawie. Teatr Horzycy w Toruniu.
19. Nangar Khel. Postscriptum. Festiwal Malta w Poznaniu.
20. Truskawkowa niedziela. Teatr Polski w Bydgoszczy. Landesbhune Theater w Willhelmshaven.
21. Aporia 43. Scena Prapremier Invitro w Lublinie. Teatr Arabeski w Charkowie.
22. Love. Cieszyńskie Studio Teatralne.
23. Morrison/Śmiercisyn. Teatr Lalki i Aktora w Opolu.
24. w środku słońca gromadzi się popiół. Teatr Stary w Krakowie. Wrocławski Teatr Lalek. Polskie Radio.
25. Historie bydgoskie - osiem historii. Teatr Polski w Bydgoszczy.
26. Niech nigdy w tym dniu słońce nie świeci. Teatr Fredry w Gnieźnie.
27. I nikt mnie nie poznał. Violetta Villas. Teatr Capitol we Wrocławiu. Teatr Nowy w Łodzi.
28. Lalka. Adaptacja. Teatr Polski w Bielsku-Białej.
29. Western. Teatr Śląski w Katowicach.
30. Y. Teatr Capitol we Wrocławiu.
31. Znak Jonasza. neTTheatre. Polskie Radio. Warszawa. Lublin.
32. Psubracia. Teatr Śląski w Katowicach.
33. Exodus 2.0. Teatr Węgierki w Białymstoku.
34. Narysowałam więcej, niż tu widać. Strefa Wolnosłowa. Warszawa.
35. Klątwy. Teatr Osterwy w Lublinie.
36. Rewizor. Będzie wojna. Teatr Ludowy w Nowej Hucie.
37. Dybbuk. Teatr Polski w Bielsku-Białej.
38. Muzułmany. Teatr Śląski w Katowicach.
39. Panna Nikt. Wrocławski Teatr Współczesny.
40. Dada z łasiczką. Teatr Śląski
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W sprawach wszelakich proszę pisać do mnie na adres:
appalyga@gmail.com

Archiwum:


2017
» sierpień (5)
» lipiec (18)
» czerwiec (6)
» maj (2)
» kwiecień (5)
» marzec (1)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (7)
» listopad (2)
» październik (3)
» wrzesień (2)
» sierpień (10)
» lipiec (9)
» czerwiec (7)
» maj (2)
» kwiecień (4)
» marzec (4)
» luty (4)
» styczeń (2)

2015
» grudzień (4)
» listopad (4)
» październik (3)
» wrzesień (3)
» sierpień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (4)
» maj (8)
» kwiecień (10)
» marzec (4)
» luty (5)
» styczeń (2)

2014
» grudzień (5)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (7)
» sierpień (9)
» lipiec (4)
» czerwiec (3)
» maj (2)
» kwiecień (6)
» marzec (8)
» luty (7)
» styczeń (5)

2013
» grudzień (4)
» listopad (5)
» październik (3)
» wrzesień (9)
» sierpień (9)
» lipiec (7)
» czerwiec (4)
» maj (10)
» kwiecień (11)
» marzec (10)
» luty (6)
» styczeń (9)

2012
» grudzień (6)
» listopad (9)
» październik (3)
» wrzesień (11)
» sierpień (13)
» lipiec (7)
» czerwiec (9)
» maj (11)
» kwiecień (7)
» marzec (4)
» luty (8)
» styczeń (4)

2011
» grudzień (4)
» sierpień (1)
» lipiec (5)
» czerwiec (1)
» maj (2)
» kwiecień (2)
» marzec (3)
» luty (3)
» styczeń (4)

2010
» grudzień (4)
» listopad (6)
» październik (4)
» wrzesień (8)
» sierpień (7)
» lipiec (6)
» czerwiec (5)
» maj (6)
» kwiecień (9)
» marzec (3)
» luty (12)
» styczeń (9)

2009
» grudzień (9)
» listopad (9)
» październik (11)
» wrzesień (10)
» sierpień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (8)
» maj (8)
» kwiecień (8)
» marzec (12)
» luty (10)
» styczeń (12)

2008
» grudzień (8)
» listopad (7)
» październik (8)
» wrzesień (14)
» sierpień (4)
» lipiec (8)
» czerwiec (7)
» maj (11)
» kwiecień (13)
» marzec (9)
» luty (7)

Ostatnie komentarze


[Duża Ula]
Myślę, że jest to bardzo niesamowite być w miejscach w których byli nasi przodkowie. Na...
[Mada L]
Ale napisane! Jakby się tam było i dotykało! Dziękuję
[Duża Ula]
Na początku tak jak bym czytała jakiś dramat. Dobrze , że to się nie dzieje...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 1328457
Newsów: 688
Komentarzy: 2109
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Artur Pałyga, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała